خطر شماره ی یک دوران غیبت امام عصر(عج)دجال است که در روایات باتک چشم مسحور کننده از او یاد شده است .اما او در دوران ما بر چه گروه و چه رویه و رفتاری مصداق پیدا می کند و چهره ی پنهان او و رویه ی آشکاردشمنی او با سیره ی مهدوی در کدام بخش از دنیای امروز ما جلوه گر می شود و خود را به ما نشان می دهد؟درباره ی دجال دو نظریه
ی اصلی وجود دارد :گروهی دجال را شخصیتی می دانندکه با امام زمان بهمبارزه برمی خیزد و گروهی دیگر معتقدند او نمادی از فتنه های آخرالزمانی است.محققان موسسه ی به سوی ظهور،به دیدگاه سومی رسیده اند که هر دو دیدگاه را می پذیرند.نظریه ی این گروه تحقیقی بر سه بنیان استواراست نخست دجال دارای یک مصداق اصلی و ناشناس
است و هویت حقیقی اش تا زمان ظهور ناشناخته می ماند و پس از ظهور برای همگان شناخته می شود.دومین گزاره این است که دجال دارای مصادیق فراوان فرعی است،یعنی یک مفهوم کلی است که همه ی دجال صفتان عالم را در بر می گیرد و می توانیم آنها را جلوه ای از دجال بدانیم .سومین گزاره این که دجال دارای جلوه های گوناگون و رنگارنگی
است که با آن بیشتر مردم جهان را می فریبد و آنها را از گرایش به آرمانهای الهی منجی ،دور و گریزان می سازد.جلوه های دجال آخرالزمان در سه عرصه ی اصلی تسلط نظام مادیگرائی ،سیطره ی نظام رسانه ای وفراگیری طاغوت های سیاسی ،ناتوهای فرهنگی و عرفان های دروغین و نوظهور (فرقه ی شیطان پرستان )
تجلی یافته است . پژوهش های موسسه ی به سوی ظهور آنها را به این اعتقاد رسانده است که نظام رسانه ای،عرصه ای از جلوه گری دجال است .که ابزار آن ماهواره ،اینترنت،تلویزیون،سینما و موبایل است،تک چشم های جادوئی که با افسونگری و روشنائی خیره کننده مانند ستاره ی صبح به میدان آمده و به آنها
ساحره ی قرن بیستم می گویند.گویا همین تلویزیون سحر و جادو می کند و باعث می شود انسان آخرالزمان فکر واندیشه و همه ی آرمان های الهی را به کناری گذارد و به پیروی کورکورانه از او بپردازد.بنیان کار این ساحره بر فیلم ها و موسیقی های حرام است و با تکیه بر جلوه ها ی جنسی،خشونت و لاابالی
گری فکر و اندیشه ی مردم جهان را از طریق امواج به تسخیر خود درآورده است .
ادامه در پست بعدی ....
توسط : تاریخ : دوشنبه 88/8/4
دیدگاه()